{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.696 visninger | Oprettet:

Fik p-bøde under hentning af billet {{forumTopicSubject}}

Hejsa igen

Igår oprettede jeg et emne her, men slettede det igen fordi der var et par bruger der ikke kunne finde ud af det skriftlige. lidt ærgerligt, men sådan er det jo nu en gang.

Men det handlede om at min kammerat fik en bøde da han parkede i gården til min lejlighed, p-pladsen er tid begrænset med 15 min. og vi beboer kan udstede gæste kort for 3 dage af gangen som man kan smide ned i bilen.

Hans p-skive stod til 13:30 og han satte bilen ved mig kl godt 16:30 og fik bøden 10 min sener inkl 5 min. observation.

Jeg bor lige ved siden P-kontrolnord i Aalborg så de går der jævnligt, samt jeg er ansat i samme firma (BRCAA)

Jeg fik dælme P--bøden annulleret, jeg gik pænt over på kontoret og fortalte dem vi var løbet ind i problem. de slettede den, men bad mig huske mine gæster på at stille skiven når de henter billetter...

Sådan....! Har nu aldrig hadet P-vagterne de gør deres arbejde og kan loven. At loven er krænglet og nogle gange svær at definere og som regel er de på P-firmaets side.

Så sådan P-kontrolnord..... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fik p-bøde under hentning af billet
  • #1   17. jun 2013 Okay? smiley Tillykke, dejligt at slippe - men lige frem et forum indlæg?`

    Ventede lidt på at læse punchline - kom aldrig smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #2   17. jun 2013 Som der var mange der skrev igår, det havde ikke været et problem, hvis han bare havde husket p-skiven smiley
    Men altid noget i fik den slettet


  • #3   17. jun 2013 Ja oki. sry min fejl jeg burde have oprettet det under Teknik delen og IKKE "Jura og lovgivning"

    Undskyld mig for at have lidt omløb i hovedet og placere emnet korrekt...

    Stavefejl inkl.


  • #4   17. jun 2013 Hvis det her er skrevet for at vi andre skal synes bedre om p-vagter, så har du sgu fejlet. Man må da være et nederen menneske hvis man finder glæde i at pålægge folk bøder for noget så ligegyldigt som at holde parkeret 10 min, og så på et sted hvor de ikke er i vejen for noget vigtigt...

  • #5   17. jun 2013 @Jonas ja, og det var jo på det grundlag at de gav bøden, det er jeg helt med på

    Men spørgsmålet gik i går på om der var nogle tidsrammer man havde til at hente p-billet. For når man bruger p-billet så gælder p-skiven ikke.

    Men de var nu søde og venlige, som altid, og slettede den...

    Jeg har før fået en bøde af dem, og glemte at betale den, hvor jeg gik ind og fik et nyt kort, efter sidste betalings dato, hvor de lige forlængede betalings fristen.

    Igen søde og venlige


  • #6   17. jun 2013 Hvad er der nu galt med p selskabet....?

    De har jo kun deres regler at gå efter..... og i kender reglerne i området da du siger at din kamerat var på vej op efter billetten... så ved han og dig jo som alle andre at sådan er reglerne jo at man stiller sin p skive, og især når man ikke har modtaget biletten endnu...

    Men nu ved du jo at du nok heller må stå klar med billetten, næste gang du får gæster...

    For en P vagt behøver jo ikke have spotet, at han lige er kommet og skulle bruge mindst 10 minutter på at hente en billet...

    Så kan egentligt kun se at en regel er brudt og det er din kammerat der har gjort det.. og ikke andre...

    I får endda slettet p bøden og alligevel skal der oplyses om det,,, det forstår jeg ikke lige...

    Havde han stillet sin p skive havde alt bøvlet jo været vær fra minut 1 af... smiley og i havde ikke skulle bruge de rare menneskers tid....


  • #7   17. jun 2013 @ Sajmon Nej det er nu ikke. Men igen de passer deres arbejde, samme forventning har du når har håndværker, eller din bil er ved mekaninkeren. så forlanger du at få udført dit arbejde til UG med kryds og slange samt hvis du n få noget gratis med så vil du det.

  • #8   17. jun 2013 @Buggy Boy Rigtigt, der sagde de også nede på kontoret... ville bare oplyse hvordan sagen endte, men blev som sagt nød til at slette emnet i går fordi at der er nogen bruger herinde der ikke kan finde ud af udtrykke sig skriftligt uden af skal folk for navne og bandeord osv osv

  • #9   17. jun 2013 Korrekt men er det ikke altid sådan.......

    Jeg har da haft andre erfaringer med p selskaber hvor de opkrævede mig for en bil jeg havde solgt, trods jeg havde dokumentation for at jeg ikke havde haft bilen... den måtte helt til retten hvor de fik lov at betale,....

    På det punkt har i jo været heldige, og det er jo ok, men kan jo også se at andre sagtens kan have noget imod p selskaber eller kontrolørene....

    Men tit kan en kontrolør jo ike se hvornår folk er kommet, og hvis folk var mere ærlige og reelle og stillede p skiven korekt så viller det da se bedre ud...

    Mener endda at der er en "regel" om at de skal anulere bøden hvis man kommer mens de er ved at udstede den, og lige der har der jo været mange tvister....


  • #10   17. jun 2013 er der noget mere nedern end Pvagter og Pselskaber....?

  • #11   17. jun 2013 p:
    JA...! Folk der ikke kender reglerne for parkering, skilte osv..
    Det er jo lige netop dem der får bøderne smiley

    Parkeringsvagterne gør blot deres job, som sørger for at der ikke holder biler parkeret alle utænkelige steder!


  • #12   17. jun 2013 Den her er præcis lige som dem der hader politiet!

    Dem der ikke har rent mel i posen får ondt i røven... ELLER blot følger strømmen og siger hvad de fleste andre siger, uden selv at kunne finde ud af at danne sig en mening!


  • #13   17. jun 2013 smiley okay:-)

  • #14   17. jun 2013 Jeg får aldrig lavet noget af håndværkere, og min bil skal ikke på værksted - den slags klarer jeg altid selv.

    Det har intet med "godt håndværk" at gøre at de eftergiver en bøde, for det betyder at de ikke skulle have givet folk den skide bøde til at starte med!


  • #15   17. jun 2013 @ Sajmon. Bøden er berrigtig nok. uanset hvad så dokumentere og formodes det at bilen har stået der siden 13:30, og det er derfor han får en bøde. Det står alle steder, det med p-skiven

  • #16   17. jun 2013 Hvorfor så annullere den????

  • #17   17. jun 2013 Fordi de var venlige, er nabo´er med dem, samt vi er kollegaer... DERFOR....!

Kommentér på:
Fik p-bøde under hentning af billet

Annonce